DAG 08 - YOUR BELIFIES

Tumblr_leeytqua4y1qg09zvo1_500_large
weheartit
Jag är nog lite av en ateist om jag ska vara helt ärlig. Vad jag vet tror jag inte på Gud och är inte konfirmerad eftersom det enligt mig är ett sätt att bekräfta sin tro. "Helvetet" tror jag bara är något som folk har kommit på för att kontrollera människor, att hindra de för att göra saker som de inte tycker skulle fungera för de. Gör du det kommer du till helvetet, gör du det kommer du till himlen och så vidare. Däremot respekterar jag självklart troende personer och i svåra tider är det säker skönt att ha någon att be till. Det är möjligt att jag plötsligt börjar hitta någon religion som passar mig, som verkar logisk, men i nuläget är det inte så och jag nöjer mig med det. Kanske har jag inte blivit religiös för att religioner skapar så många konflikter. Respektera varandra oavsett religion, man kan väl få tro vad man vill sålänge man inte skadar eller förtrycker andra på något sätt?


Kommentarer
Postat av: Tobias Martinsson - PhotoFrame

Allt bra med dig idag? =)

2011-01-21 @ 09:09:21
URL: http://photoframe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0